Методична робота
Метою методичної роботи в ліцеї є трансформація педагогічної науки та передового досвіду в шкільну практику на основі концентрації зусиль педагогічного колективу на єдиній науково-методичній проблемі ліцею.
Основним напрямками роботи ліцею є: " Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес»,
особистісно-орієнтоване навчання, програма „Школа сприяння здоров’ю», проект «Піраміда Здоров’я», концепція профільного і допрофільного начання, «Трирівнева модель профілактики злочинності» , вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями, формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі, співпраця з сільським будинком культури.
Відповідно до цих напрямків роботи визначені шляхи реалізації програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів в ЗНЗ» - «Правила життя», «Трирівнева модель профілактики злочинності» .
• Перед педагогічним колективом поставлена мета :
1) пошук нових можливостей педагогів для професійного зростання, збагачення професійного досвіду з питань:
• профілактичної роботи з дітьми 6 – 18 років, спрямований на формування стійкої життєвої позиції;
• забезпечення охорони прав дітей в процесі життєдіяльності;
• попередження асоціальної поведінки дітей;
• формування в учнів стійкого внутрішнього світу та своєї позиції;
• збереження звичних стійких форм взаємодії дорослого та дитини в контексті зміцнення здоров’я.
2)Сприяти впровадженню в практику роботи школи компетентнісно-орієнтованого підходу , спрямованого на створення умов для якісного навчання кожного учня .
3) Впровадження інтерактивних форм роботи на уроці, вдосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя й учня.
З метою подальшого розвитку здібностей та обдарованості учнів учителі школи постійно впроваджують особистісно-орієнтоване навчання в практику урочних і позаурочних заходів.
• Відвідані адміністрацією уроки протягом листопада – грудня показали , що вони в цілому відповідають майже всім вимогам особистісно-зорієнтованого уроку :
- продуманий, цікавий, змістовний;
- пов'язаний з раніше вивченим матеріалом, суб'єктним досвідом учнів;
- використовуються активні та інтерактивні методи навчання;
- формуються вміння учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;
- здійснюється індивідуальний підхід та орієнтація на особистісні досягнення учнів;
- заохочуються прагнення учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом;
- оцінюються та створюються ситуації успіху.
• На засіданнях методичних об’єднань керівники, в січні 2012 р. розробили методичні рекомендації щодо використання особистісно-зорієнтованих методів навчання з урахуванням особливостей предмета.
Заступниками директора, педагогом-організатором, вчителями предметниками ведеться облік в спеціальному журналі про участь обдарованих учнів в учнівських олімпіадах і конкурсах. Але слід удосконалити рейтингову таблицю «Творча особистість» і класним керівникам заповнити індивідуальні картки обдарованих учнів.
Впроваджується програма «Допрофільної і профільної підготовки як складника профільного навчання»:
• Вчителями предметниками підібрані програми курсів за вибором, факультативи.
• Психологом школи: розроблені та реалізуються системи заходів щодо психологічного супроводу допрофільного та профільного навчання .
• Класними керівниками, соціальним педагогом і адміністрацією ліцею проведено анкетування учнів і батьків для повного вивчення потреб і можливостей учнів
• На основі спостережень , анкетування , висновків психологічної діагностики складені індивідуальні картки учнів старших класів.
• Організовано цикл просвітницьких заходів зі школярами на теми: «Вибір професії - важливий етап у твоєму житті», «Як правильно організувати пошук професійного покликання», «Освіта як ключ до професійного успіху», впроваджено в наступному навчальному році курс за вибором "Побудова кар’єри” , спецкурс «Людина і світ професій»